Fråga till läsarna

2013-07-14 @ 10:33:00 /
Måste man sticka ut för att lyckas?


tolka frågan hur ni vill, i vilket sammanhang som helst, kom mer era tankar.
Jag ger er mitt svar i ett annat inlägg


Postat av: Kajsa Johansson

Svaret från mig blir nej! Ska bli intressant att få läsa ditt inlägg :)

2013-07-14 @ 21:44:48 / http://kkajsajohansson.blogg.se/
Postat av: Tove - Ponnyryttaren ♥

Beror helt klart på. Eller nej, det är ridningen och träningen som bevisar om man lyckas eller inte.

Men det är klart, de som ofta sticker ut "enormt" är de som har dyra saker, och rik familj. De har ofta en häst som har bra resultat, då kanske inte det är enklare. Men det är som mamma säger "Rider man bättre för att man har en sån kavaj eller?"

Nej, jag tror det inte har nånting med om man lyckas eller inte. De som rider bra och är duktiga, noga, och lägger pengarna på RÄTT träning lyckas!

2013-07-14 @ 22:51:02 / http://sesu.horseworld.se
Postat av: Madde Andersson

beror på i vilket sammanhang. Jag tror att i tex bloggvärlden har man lättare att "lyckas" om man har en unik blogg och sticker ut från mängden.

Men i ridningen tycker jag inte att man måste sticka ut alls. Man ska träna fokuserat, suga åt sig info mm som en svamp och bli motiverad av att det är roligt och att man får göra det tillsammans med sin häst typ :P Är man bra motiverad och älskar sin häst, älskar det man gör så kommer man automatiskt göra bättre ifrån sig på tex tävlingar :)

2013-07-17 @ 15:28:35 / http://ricos.blogg.se
Postat av: Alma

Både ja och nej faktiskt.

Inom bloggvärlden är det mycket enklare att lyckas om man har en bättre ekonomi. Man sticker lättare ut med märkesgrejer, än med icke-märkesgrejer. Det är oftast så i alla fall. Dessutom har de stora hästbloggarna egen häst.
Hur många större bloggar finns det idag som drivs av tjejer/killar som "bara" rider på ridskola?

I ridningen tror jag att det är träningen som ger resultat. Tränar du ingenting är det klart att man inte får några superresultat på tävling. Men jag tror att det är de som har egen häst som lyckas bäst, de har bättre möjligheter.

Men har du viljan- är det klart att man lyckas i vilket fall som helst! Man får bara kämpa lite mer än vad andra kanske gör.

Så både och!

2013-07-17 @ 17:23:36 / http://sundqvistalma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: