Hej!

2013-07-31 @ 15:33:05 / Vardag

Super kul med all respons jag fått! Jag svarar på alla kommentarer när jag har tillgång till dator igen.

Idag har jag ridit rb han va kanoners, kände också att jag red väldigt bra idag! Galoppen va underbar, samlad och fin jag kunde sitta där och fokusera på min egna ridning skönt! Mitt i passet börja det ösregna jag red en stund i regnet men sen öppna sig himmelen ännu mer så då smet vi in igen. Fick lite dåligt samvete då det inte blev nån ordentlig avskrittning bara nåt varv på banan men jag vill ju inte att han blir kall om länden så jag tog in han och hann få på ett fleecetäcke och så skrittade jag av han för hand när vädret hade lugnat sig lite!

Jaha då var det bara att ställa sig igen och smörja sadel träna och stövlar som blivit helt dyngsura! På tal om stövlarna, i ena galoppen va han så fin och samlad så jag glömde bort att rida lite, tror ni inte han skjuter ut hela yttersidan och skrapar min stövel rakt i staketet, ååh! Men jag får skylla mig själv att jag tänkte på annat. Ännu en anledning att köpa nya stövlar hehe

Annars så har jag pysslat lite, friserat honom. Lat som jag är klipper jag hovskägget med klippmaskinen men oj så bra det blir! Rb har även typ som kort man som står rakt upp när jag inte klippt där.. Så den rök också!

Imorgon är det dressyrträning, hoppas bebisen håller sig i skinnet! Ska iallafall bli jätte kul!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: