Piaff

2013-12-25 @ 13:03:43 / Vardag
 
Rb och jag har börjat avancera, vi siktar högt och har börjat träna lite piaff ;)
 
nä men seriöst, en bild som togs i hösten, påminner väldigt mycket om momentet piaff, även om knäböjet ska vara högre och hästen ska va lite mera samlad så liknar det här faktiskt lite en nybörjar piaff kan jag tycka.. man hade ju kunnat relatera till trav men sanningen är att bilden är tagen i galopp!
 
 
 
 


Postat av: Anonym

Bilder på samlad galopp (hästens form behöver inte vara så mycket samlad, utan man kan ha en låg, rund form också) blir ofta så där. Det är väldigt vanligt, speciellt när man ska göra halt eller sakta av till skritt.

Svar: Vad snackar du om? Jag mena att i Piaff ska formen vad mer samlad?
Evelinn Åkerman

2013-12-25 @ 13:27:12
Postat av: Julia - Tävlingsryttare på ungponny

Hah! Helt sant xD

2013-12-25 @ 18:08:44 / http://juliahanzzon.blogg.se
Postat av: Anonym

Evelinn: Jag vet vad du menar. Men jag menar att den samlade galoppen kan ofta få bilder som liknar piaff, och speciellt när man ska sakta av till skritt eller göra halt. :) Jag skrev lite luddigt, jag vet ;)

Svar: Då förstår jag ja lite luddigt var de ;) god jul på dig!
Evelinn Åkerman

2013-12-25 @ 19:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: