Planering håller mig lugn

2014-04-16 @ 18:55:15 / Vardag
Något som får mig att koppla av är att planera, vissa kanske kopplar av när det är lugn och ro och man kan lägga sig i ett badkar, andra när det är nystädat, vissa på hästryggen. Men jag kopplar av som bäst när jag planerar och ännu bättre när jag planerat klart och har en tydlig plan framför mig.
 
Jag planerar allt! precis allt i mitt liv, haha. Jag har plan för varje månad hur jag ska träna RB hur fokuset ska ligga, jag planerar varje vecka vad jag ska träna på, jag planerar dagar hur dom ser ut och vilken ordning allt ska tas i. Så håller jag mig lugn och säker. Det funkar jätte bra för mig, jag älskar att skriva packlistor och jag älskar att packa inför något, kan hålla på i flera dagar för det är så kul!
 
Fråga bara min pojkvän han är ett levande exempel på nån som får stå ut med mina planer, varje gång vi är säger jag alltid, jaha hur ser planen ut vad ska vi göra, om vi har mycket att göra tillexempel, vilken ordning gör vi allt i. Jag planerar också in vilka dagar vi ska ses för att kunna passa in det med min egna plan med Rb. Jag planera till och med in att skriva det här inlägget på en kvart när jag hade ett litet hål.
 
Inte för att jag inte gillar spontana grejer, för det gör jag verkligen! som idag bestämde jag mig för att träna, hade inte tänkt det faktiskt utan ta en ledig kväll men ångra mig efter pizzan jag åt igår så fick jag lite dåligt samvete så nu ska jag snart bort och träna, kul!
 
Det negativa kan vara när man är på tävling och har en sån tydlig tidsplan som jag har och så förstörs den av något oförutsägbart, då blir jag irriterad och det stör min uppladdning.
Annars är det mitt bästa tips till dig som tävlar! Ha en tydlig plan hur du ska rida hur du lägger upp din ridning för varje pass så du inte bara sitter upp utan en enda aning om vad du ska göra och så blir det pannkaka av allt. Ha en plan och följ den, sen kan man anpassa den om hästen inte vill som du vissa dagar och så man måste komma ihåg att dom är levande djur. Sen inför tävling alltid ha en packlista och göra en tidsplan så har du full koll!
 
 
Håller ni på och planerar som mig? eller är ni lite mer spontana av er?


Postat av: Louise

När det gäller häst delen planerar jag allt, men med min egna träning och vardag är jag inte lika bra på att planera men jobbar på det!

2014-04-17 @ 09:55:07 / http://nattstad.se/louisedressage
Postat av: Frida Fransson

haha, jag är preciiiis som du Evelinn! Allt det du har skrivit stämmer in på mig, planering it is! ;)

Svar: haha åh va kul att höra att jag inte är helt själv i det ;) kanske därför det gått så bra för dig och Peewee! :D
Evelinn Åkerman

2014-04-17 @ 10:35:39 / http://friidafransson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: