Jämförelser

2014-08-13 @ 18:52:00 / Vardag
Två saker som verkligen var skillnad på från starterna i Norrköping och de i helgen:
 
  • Stadigheten, jag vet att det bara var något som flög i Rb i LB:n i norrköping, han var inte sig själv och han joxade med huvudet, fibbla med tungan, sökte inget stöd utan bara knäppte av och körde sitt egna race = inte likt honom. Det protokollet alltså, ostadig genom hela rubbet. Till skillnad från i Kumla där det stod att han va stadig på nästan varje punkt, domaren kom sa ju även till oss på prisutdelningen att det var en jätte fin stadig ritt på en lovande ponny. Tänk att man kan sänka sig hela 10% på grund av det som vi gjorde.
  • Orken. Det här tycker jag är konstigt, trots 2 timmars resa till Norrköping och 30 grader varmt så hade han energi genom båda klasserna, han blev till och med piggare i klass nummer två vilket gjorde mig jätte glad såklart. Men i Kumla fanns inte energin där på samma sätt, trots 20 minuters resa, inte alls så varmt och en likadan framridning. Konstigt va? hur det kan skilja sig så. Jag vet inte vad det berodde på.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: