Dagens genomkörare

2014-07-16 @ 14:01:00 / Träning

En film från dagens ridpass!

Idag gick det verkligen kanon bra att rida, var tvungen att påminna mig att enligt planeringen skulle det bara vara en jogg och jag måste hålla mig till det. Helst ville jag bara sätta mig och ta igenom allt i tävlingsform men det gör jag inte mer än 5 minuter när jag joggar, bara kollar av så allt fungera och det gjorde det verkligen idag!
Tyvärr var vi båda lite besvärade av bromsen under passet och man kan se hur han är lite ostadig med huvudet och han skakar sig och håller på men jag tror alla förstår att det inte är lätt när bromsarna är på en. Plus idag för galoppen och avbrotten från galopp till halt som varit lite svåra, nu har jag hittat tricket hur jag ska göra med sätet för att få en perfekt halt. Så nöjd! Tyvärr lyckades vi inte fånga det på film utan det ni får se är snuttar från trav, galopp, förvänd galopp och nån skänkelvikning på slutet.  Blev ett kort men bra pass idag, slutar alltid när det går som bäst och det gjorde det dom sista minutrarna när jag la ifrån spöt och "tävlingred" gjorde några skänkelvikningar och två travökningar som var helt perfekta. Så glad att det bara går bättre och bättre, imorgon kör vi ett hårdare pass med mer intensitet.

 

Undra om det var armbandet som gav oss tur till ridpasset ;)

 

OMG LÄSTE PRECIS ATT PONNYÅLDERN SKA HÖJAS TILL 20 ÅR!! DET INNEBÄR ATT JAG KOMMER FÅ HA KVAR RB riktiga glädjetårar!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: