Dagen

2014-06-25 @ 10:25:04 / Vardag
Idag är det onsdag, tror jag, dagarna bara flyger iväg och nu när det är sommalov har man verkligen ingen koll! Men det är skönt på något vis. Jag har spenderat 3 dagar hos min pojkvän men idag är det dags att åka hem och jag ska direkt ta tag i träningen med Rb, har insett att om vi ska kunna rida LA:4 om lite mer än en månad måste vi börja träna NU och träna hårt. Börja träna regelbundet för tränare igen och finslipa på detaljerna.
 
Det jag känner att vi måste jobba mest på just nu är avbrotten från galopp till skritt/halt Rb är så sneaky och lyckas alltid få in några travsteg sen har han något ful ovana att ta tag i bettet och bli jätte hård/stark just i avbrytningen.
Samt bakdelsvändningarna som blir för små och han bara ramlar runt istället för att trampa runt. 
Det är bra att ha koll på sina svagheter, hur ska man annars kunna arbeta upp dom? Men man måste komma ihåg att belöna sig för det man gör bra, som skänkelvikningarna, dom flyter på riktigt bra nu. Även den fina höga formen blir bara bättre och bättre, kul!
 
Så nu blir det att lägga in mer dressyr i schemat för jag har ett mål som jag vill nå!
Hoppas kanske kunna få några bilder/film idag.
 


Postat av: Emelie

Vilken härlig blogg! Lycka till med din häst :D

Svar: Tack så mycket :) kram
Evelinn Åkerman

2014-06-25 @ 14:26:27 / http://allroundekipagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: