Ett lyckat pass

2014-06-22 @ 19:22:14 / Träning
Idag genomförde vi nog ett av dom bättre lösgörande passen. Inte för att det gick resultatmässigt bra utan att jag kände utveckligen genom passet tack vare det lösgörande jobbet. Till en början var han jätte hård i munnen och bara låg på men med hjälp av ett pass som innehöll allt från övergångar, skolor, skänkelvikningar, ökningar, volter (massor), skrittpiruetter, halter, ryggningar, samlingar och markbommar så fick jag tillslut en lätt och medgörlig häst. Framme för handen, explosiv men samtidigt stabil precis som jag gillar han.
 
Hade som sagt med lite travbommar i träningen idag, de låg som på en volt med mindre avstånd mot mitten och längre avstånd utåt på så sätt kan vi rida i alla tempon och jag tycker det är ett jätte bra komplement att överraska hästen lite med, han vet heller aldrig vilket tempo han ska ha utan måste lyssna på mig.
 
Är jätte nöjd med passet i det stora hela, har hittat saker vi måste jobba vidare på nu när vi vill avancera uppåt!
 
 


Postat av: Julia

Åhhhh så fina <3

Svar: NI är fina!! <3
Evelinn Åkerman

2014-06-22 @ 22:23:45 / http://juliastegfeldt.blogg.se
Postat av: Anna

Jättefin häst du har! :D Kram!

2014-06-22 @ 22:24:59 / http://riderlife.horseworld.se/
Postat av: Anna

Jättefin häst du har! :D Kram!

Svar: Tack så mycket! kram
Evelinn Åkerman

2014-06-22 @ 22:25:00 / http://riderlife.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: