Oseriösa i branchen

2014-06-28 @ 11:11:17 / Stall Marieborg
Har fått lite frågor om den där fyraåringen som skulle komma hem till oss. Ja allt var bestämt klappat och klart datumen den skulle komma så dök ägaren inte upp och det har varit omöjligt att få tag i henne, tillslut fick vi reda på att hästen skadat sig och lite senare att den var såld. hm?? Ja oseriösa människor finns det mycket av här i hästbranchen, något jag verkligen inte tål är när man bestämmer något alltså verkligen bestämmer, då drar man sig inte ur det gör mig väldigt irriterad för nu hade jag tackat nej till ett jobb i skåne för att denna hästen skulle komma till oss och så blir det inte så, mycket besviken, menmen vad ska man göra? Det var väl inte meningen att jag skulle utbilda den hästen, det gör inte så mycket då kan jag lägga mer tid på RB men det vore kul att ha som ett sommarjobb att syssla med nu som ett projekt därför letar vi nu efter ett samarbete med ett stuteri eller stort stall som behöver ridhjälp i form av in/tillridning, utbildning, träning eller tävling. Drömmen vore ju att få äran att tävla en läromästare vid sidan av ponny.
 
Så härdan efter kommer jag inte hoppas på något förrän hästen står på stallplan!! annars blir man bara besviken.
 
 


Postat av: Julia

Tråkigt! dom vet inte vilket bra hem dom missar :*

2014-06-28 @ 11:32:04
Postat av: Julia

Tråkigt! dom vet inte vilket bra hem dom missar :*

2014-06-28 @ 11:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: