Träningstips

2014-06-28 @ 13:54:00 / Träning
Hur gör du när du börjar träna galoppinridningar?
 
En ganska passande fråga eftersom vi precis börjat träna in dom nu. Galoppinridningar tycker jag kan vara svåra, svårt att vända upp så man kommer rakt mot C, svårt att hålla hästen rak och ovinglig men faktiskt så har Rb tagit det rätt bra. Jag börjar som jag gör alltid när jag tränar inridningar vare sig det är i trav eller galopp så ligger jag bara och rullar, inga halter, ingenting utan jag försöker hitta linjen bara innan man tränar in resten, tillslut så hittar hästen linjen själv och är mer stabil kan jag tycka iallafall. Ibland byter jag varv och rider förvänd galopp och in på medellinjen annars håller jag på och ligger och rullar i båda varven - båda galopperna, så hittar man också sitt "bästa" varv att vända in ifrån, Rb's är höger varv.
 
Sen när linjen sitter i ryggmärgen då börjar jag lägga in halterna och jag gör dom inte alltid nödvändigt vis vid X utan ibland innan ibland efter, rider jag på långbana så kan jag göra flera halter under samma linje, det är jätte bra!
 


Postat av: bella

Vilka bloggar följer du? :)

2014-06-28 @ 15:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: