Dagens träning

2014-03-16 @ 18:02:00 / Träning
Träningen idag gick helt okej, kände från start att jag hade en lite trött häst som dels var distraherad av miljön och lite seg i kroppen. Men det är bara att göra det bästa av saken, så kan det ju vara på tävling också! Så jag jogga fram honom i ett högt tempo då brukar han komma igång och lossa, bli mer lyhörd för hjälperna och det blev han! 
Tycker träningen i övrigt var super bra, trots att vi inte visa våran bästa sida just idag så var upplägget kanon och Charles var riktigt riktigt bra att rida för, det vill jag göra igen!
Vi red lite öppnor, skänkelvikningar, förvändgalopp och ja sånt som vi kan men som alltid går att göra bättre! Jag bad han även hjälpa mig i slutet med travökningarna, fick ett jätte bra tips och en bra övning som jag ska träna vidare med! 
Dock tror jag att jag skulle behövt ridit på det andra bettet idag då han stundtals gick lite mot handen, hmm det är ett evigt bytande på den där hästen.. Då vet jag de, tre dagar på baucher - för mycket! men första och andra dagen går det suveränt! Får se lite vilket bett jag tävlar på till nästa helg.
 
Annars så sa Charles även att han verkligen tyckte Rb var klar för LA, så kul att höra! Senaste månaden har jag hört det från Emelie, Chris, Lina och nu Charles, känns bra att fyra så duktiga ryttare/tränare har sagt så! Vilken tur att jag anmält LA debuten nu då ;) 
Han sa även att han tyckte Rb var väldigt väldriden och välskolad, sååå kul då de är bara jag som ridit honom de senaste tre åren och utbildat honom själv, då suger man åt sig! han tyckte även att jag red fint, kors i taket haha! Kändes inte som jag red mitt bästa idag men riktigt kul att höra.
 
Peppad på tävling om 7 (!!!) dagar bara
 
 
nu bilder som duktiga Josefin tagit TACK!
 


Postat av: saga

gud vad fina ni är! Lycka till på tävlingen nästa vecka!! :D

Svar: tack så himla mycket!!
Evelinn Åkerman

2014-03-16 @ 18:55:10 / http://sagapaulsson.blogg.se
Postat av: Olivia

åh så fantastiskt fina ni är!!

Svar: tack så jätte mycket!!
Evelinn Åkerman

2014-03-16 @ 21:48:02 / http://oliiviiagustavsson.se
Postat av: Johanna

Åh vad fin han ser ut! Har du ingen film du kan slänga upp på insta? :D

Svar: åh tack snälla! nej jag har tyvärr inte det :( får se till att nån filmar i helgen! kram
Evelinn Åkerman

2014-03-16 @ 23:05:47 / http://bergqvistjohanna.blogg.se
Postat av: Ellen

Superfin häst verkligen, bra blogg btw kanske en ny att följa? :)

Svar: åh ja de är hon! ja det tycler jag du gör rätt i ;) kram
Evelinn Åkerman

2014-03-17 @ 18:58:01 / http://ellenmarins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: