Arbetslust

2014-09-26 @ 15:03:00 / Vardag
.. Är ett bra ord att beskriva hur rb var igår, han hade en otrolig arbetslust och vilja,nästan för mycket att han blev taggad och ville för mycket. Det är såklart bra att han vill men jag måste lära mig att lära honom att balansera upp det så det inte blir pannkaka.
 
Jag var på Sickelsta i god tid för att om han eventuellt skulle gå som han gjorde dagen innan alltså tjura mot allt, stegra sig och bocka så hade jag 20 minuter på mig att ta igenom det innan lektionen börja. Men han var med mig från allra första stund och det var verkligen jätte kul.  

Så när lektionen började var vi framridna och redo, Erika tyckte jag jobbat på bra med Rb och att jag lyckats utveckla hans gångarter ännu mer. Vi började på volt och red lite skolor, tempoväxlingar och hela tiden göra förändringar i kroppen på honom. Sen tog vi lite galopp imellan och kom underfund med mitt stora nuvarande problem, att jag rider för mycket med innehanden och tappar hela ytter, främst i vänster varv och när jag då rättar mig själv och tar i ytterhanden så åker hela innerrumpan in istället. Hemläxa!

Sen red vi ur galoppdelen i LA P:1an vilket inte var några problem, Erika tyckte att enkla bytena var jätte bra, jag tycker han går upp lite och blir öppen i formen men hellre det än att han dyker och krullar ihop sig. Vi red också några galoppinridningar där jag tycker det är svårt att hålla han rak, all träning på skolor har gjort att han gärna fäller ut baken och vill för mycket. Halterna var inge vidare men det ska vi jobba vidare på! 

Tillbaka till skolorna så red vi öppnor och slutor längs långsidan, fick bra hjälp och fick tänka på att inte tvära för mycket och att inte heller rida på för snabbt. Sen avslutade vi med lite jogg och så fick han stretcha ut i trav och galopp innan vi skrittade av och åkte hem.
 
Och hela lektionen red jag utan stigbyglar, nöjd! 
Nästa lektion är på torsdag 2/10 och som sista genrep innan debuten. Erika tyckte vi var mogna för att gå upp en klass (puh!) om jag fick igenom högersidan, så hem och träna och det är precis vad jag gjorde idag!
 
Film kommer om ni vill se.


Postat av: Julia

Vill gärna se film!

Svar: Uppe!
Evelinn Åkerman

2014-09-26 @ 15:16:21 / http://juliastegfeldt.blogg.se
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Fin häst!

Svar: Tack så mycket!
Evelinn Åkerman

2014-09-26 @ 17:01:57 / http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Olivia Gustavsson

vill se film! :D

Svar: Uppe!
Evelinn Åkerman

2014-09-26 @ 21:54:46 / http://oliiviiagustavsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: