förrätter

2014-09-23 @ 10:22:00 / Vardag
Mycket mat nu men som ni vet så gillar jag mat, går ju som sagt restaurang så det är mycket matlagning i mitt liv, men främst hästar såklart det är ju det ni får läsa mest om. Men jag gillar att visa er vad jag gjort i skolan och jag vet att ni gillar att se det. Igår så gjorde vi förrätter, blev verkligen supergott!
 
Vi gjorde en räkcocktail med finhackad paprika, gurka, advokado, papaya, coriander och chili, lite kryddor och sen räkor - såklart.
Sen rostade vi små mackor och gjorde en tomatröra med tomat, olivolja, basilika och kryddor - godaste!
Samt en vanlig skagernsmörgos med hemmagjord skagernröra med lite fin garnityr.
 
Älskar att göra förrätter! det är kul med pysslet.
Nästa vecka har vi öppet i restaurangen för första gången, då är det fullt fokus. På måndagen ska jag göra efterrätterna som kommer vara en smulpaj med hallon och blåbär och som alternativ vaniljpannacotta. Medan tisdag sköter jag varmrätter som kommer vara kalops eller torskrygg.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: