En kväll i stallet

2015-04-05 @ 21:36:57 / Queen P
Hej på er, just nu bloggar jag på ipaden i köket hemma hos Micke, han lagar hamburgare åt oss efter att vi har varit i stallet tillsammans, från 19 till 21 har jag hunnit rida, badat Queen och smörjt utrustning.

Red ut barbacka idag för första gången på Queen, skrittade bara 20 minuter, ville mest skritta bort ev träningsverk samt känna på tränset som jag aldrig tidigare ridit på. Red några skolor i skritt och hon känner lätt och medgörlig.

När vi kom tillbaka så fick hon hoppa in i duschen men eftersom det är lite kyligt ute så tvättade jag bara över rumpan och på halsen/bogen, vill helst inte kyla ner hennes ryggmuskler. Fort på med dubblatäcken så hon torkade fort. Shamponerade svansen och flätade. Under tiden som hon torka så smörjde jag sadel, träns och stövlar skinande rent sen fick Queen sin kvällsmat.

Ser fram emot morgondagen, hoppas jag lyckas hålla hennes humör i schack ;)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: