Gårdagens tankar

2015-04-30 @ 09:30:00 / Träning
Igår satt jag upp på första hästen klockan 8.30 och satt av sista hästen kl 20.30. Sånt gillar jag, flera olika hästar där man måste anpassa sig och sin ridning efter varje. Svåraste är ju att gå från Queen till Rb för dom är så himla olika men ändå så lika. 


Queen gick väldigt bra igår som jag skrev i tidigare inlägg. Första riktiga dressyrpasset på 3 veckor och hon känns så fräsch! Red fram henne precis som jag brukar med mycket övergångar, tempoväxlingar, galoppöppnor och sen är hon fit fot fight. Därefter red jag 10 minuter utan stigbyglar som jag gör nu varje gång för att få bättre balans på henne, tycker redan att jag känner att sitsen är bättre.
Gjorde några byten och dom är sämre nu än tidigare, nu lägger hon alltid in ett bocksprång i bytet så jag kommer be om hjälp under träningshelgen då har vi två dagar på oss att få nya tips. Mamma sa att hon inte alls är orolig när jag bytestränar henne trots att jag gör det utan stigbyglar men jag har väldigt bra balans när det kommer till krumelurer i luften ;) 
Gick över och red skänkelviningar samt tiometersvolter som är mycket mycket bättre nu. Har hittat knep som funkar bra för oss. Dock är den här lilla åttan framför domaren med överstrykning med innerhanden väääldigt svårt, förstår inte hur jag ska göra riktigt för det går ju inte att svänga när man gör så med handen, så det måste jag också få hjälp med så man gör rätt..
Avslutade henne rund och låg i galopp och trav sen fick hon massor med beröm!
 

Rb kändes fin igår också trots en veckas vila. Han var rund, mjuk och framåt precis som jag vill ha honom. Kollade mest av reaktionerna och formen att han skulle vara djup och verkligen trava igenom från bakbenen, genom ryggen och fram till handen och när jag var nöjd avslutade jag så passet tog bara 20 minuter. Han fick beröm och godis. Han ska ju gå tre dagar lite hårdare nu med Jonna varav på lördag är det tävling så vill ha honom fräsch tills dess!
 
 


Postat av: Jennifer

Du får styra med sätet, vrid höfterna och titta åt det håll du ska svänga. :)

Svar: De gör jag haha! Jag vet hur man byter, har ridit serier ner till vartannat :)
Evelinn Åkerman

2015-04-30 @ 10:20:19 / http://www.jenniferdressage.se/
Postat av: Alva

Jennifer kanske menar det där med åttan? Vet inte haha, men så uppfattade jag det. :) inget illa menat såklart :)

Svar: Ja kanske dee 😃👍
Evelinn Åkerman

2015-04-30 @ 11:51:53
Postat av: Jennifer

Haha ja jag menade i åttan med överstrykning :D

Svar: förstod de sen ;) gick faktiskt bra att göra den på tävlingen!
Evelinn Åkerman

2015-04-30 @ 19:49:18 / http://www.jenniferdressage.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: