Kan man dö av träningsvärk?

2015-04-24 @ 17:27:35 / Vardag
... Lite så känner jag just nu! Men jag gav mig på ett joggingpass med Queen idag ändå.

Vi har inte trimmat dressyr på 2,5 vecka nu utan mest haft kul i skogen, vilat upp oss och småhoppat lite. Men idag var det dags och fokuset låg på lösgjordhet. Började i skritt lite lätt och böja igenom henne på volt och så bytte jag volt genom en diagonal skänkelvikning. Travade igång några varv under lättridning innan jag rulla på i galopp utan stigbyglar, red på framåt och varvade mellan rätt galopp och förvänd. Gjorde några skolor i båda varven och fick loss henne i sidorna, till sist gjorde jag några byten som inte alls funkade idag så bra som de gjort tidigare. Men när jag fick ett rent byte gav jag mig med det och berömde henne. Tog stigbyglarna och fortsatta med framridningen under lättridning i trav, här tränar vi nu på 10meters volterna att få dom jämna, utan taktinslag och utan att hon ramlar in i sluta. Jag hittade några knep som funkade bra för oss! Red några skänkelvikningar också sen tog jag upp stigbyglarna igen och jobbade nersittande med samma sak, tyckte jag hitta en fin stabil sits som jag lyckades hålla genom alla rörelser så det är jag väldigt nöjd med. Gick över i galopp igen och la henne låg och rund och tillsist gjorde jag samma sak i travs sen så avsluta vi där.

Jätte nöjd med passet som kändes kort men som nästan blev över en timme. Hittade resultatet och känslan som jag sträva efter!

Längtar till tisdag nästa vecka!!


 


Postat av: Matilda

Härligt att ni hitta en sån bra känsla! 😄

Svar: Jätte härligt!
Evelinn Åkerman

2015-04-25 @ 09:36:37 / http://nouw.com/Mitth%C3%A4stliv
Postat av: Julia

Älskar när man verkligen hittar den där känslan som man söker!

Svar: verkligen!
Evelinn Åkerman

2015-04-25 @ 10:16:01 / http://juliastegfeldt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: