Ny sadelgjord beställd

2015-04-24 @ 14:37:49 / Utrustning
En Eric le tixerant gjord har jag beställt åt Queen! Hon har ju ett svårt sadelläge där nästan alla sadlar åker fram så jag vill testa denna anatomiska gjord och se om det blir något bättre. 

Detta står det om gjorden:
Hästen har lättare att andas och blodgenomstömningen blir bättre
Fördelar trycket mot bröstmuskeln
Ger hästen ett friare rörelsemönster
Sadeln ligger på plats och glider inte (!!!)
Elasticiteten centrerad under hästen för bästa komfort
Ergonomiskt utformad
Förebygger sadeltvång



Postat av: Alice

har själv en sådan till min ponny. Vi hade samma problem med att sadeln åkte fram men sen vi börjat använda denna är det som bortblåst! han verkar trivas super med den också så det är ett stort plus.

Svar: åh va härligt hoppas jag också blir lika positiv
Evelinn Åkerman

2015-04-24 @ 15:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: