Gårdagens pass

2015-02-28 @ 18:55:30 / Queen P
Igår fick jag kontakt med en bloggläsare som har häst i närheten av där Queen står, då ridbanan hos henne fortfarande är isig så frågade jag om jag fick rida där. Perfekt framskrittning 25 minuter på en liten asfalterad väg, inte så trafikerad som tur är, och en jätte fin gård med en jätte fin ridbana med flisunderlag. Red där i cirka 45 minuter, joggade henne först låg i formen i alla gångarter och sen tränade jag några bakdelsvändningar som bara blir bättre och bättre. Red några skolor som inte var några problem, gjorde lite tempoväxlingar och övergångar i galopp tränade också på en mindre fyrkant i galopp där jag satte henne på bakbenen i hörnen för att påbörja piruettjobb, hon gjorde det jätte bra.
 
Kändes som att jag hittade ännu mer knappar igår då jag bara med hälp av sitsen och min takt i kroppen kunde göra övergångar mellan trav och passage, inga händer och inga skänklar utan sitsen kontrollerade tempot. Det blev jag jätte nöjd över så efter det jogga jag ner och skrittade hem.
 
Ska rida ut med tjejerna i det stallet någon gång det ser jag fram emot!
 
fina tjejen



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: