2 pass i 1

2015-01-09 @ 09:41:53 / Vardag
Tänkte ja skulle berätta om två dressyrpass som jag hunnit bocka av inom loppet av 10 timmar. Ett sent kvällspass igår och ett tidigt morgonpass idag för att få tiden att gå runt så fick det bli så. 
 
 
Gårdagens pass gick verkligen inte bra, jag har suttit och skrytit över att rb varit så snäll och fin under hela igångsättningen men det fick jag äta upp igår när vi var tillbaka på ruta ett igen. Inte alls roligt.. Han gick med handbromsen i stortsett hela tiden och lyssnade för mycket bakåt istället för framåt. När jag ridit ganska många galopp-halt övergångar så blev han bättre, mer kvick för hjälperna och mer på hugget så när han gick som bäst med tanke på dagsformen la jag av och jogga ner honom. 
Han blev ordentligt ompysslad och nattad sen på kvällen med hopp om att han skulle vakna på rätt sida spånet imorse.
 
Såhär lägger jag upp tiden för att hinna med allt.
6.00 - fodrar jag
mockar och gör iordning under tiden han äter sin frukost
7.30 - sitta till häst
8.40 - göra mig iordning
9.40 - går bussen till skolan
 
Hur gick det idag då?
Jätte bra faktiskt! Att det kan bli en sån skillnad mellan ridpassen trots att det bara skiljer några timmar emellan det är roligt. Idag låg han på bra genom hela passet, red mycket galopp-halt och enka byten sen kände jag också på skolorna där öppnorna var perfekta, vänsterslutan lika så men högerslutan något trögare så den får vi jobba vidare på men det kändes väldigt positivt när jag hoppa av idag till skillnad från igår. Imorgon ska hjärtat mitt få en välförtjänt vilodag! 

Hoppas ni får en trevlig fredag



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: