Träning med Queen

2015-03-04 @ 13:17:00 / Queen P
Idag väntar ett dressyrpass på stjärnan! precis en vecka kvar till start och uppladdningen är i full gång. Idag tänkte jag rida bort till Ekeby och rida på en ridbana där och tanken bakom passet ser ut såhär:
 
30 minuter framskrittning, jogga låg i formen med korta steg fokusera på att hon tar halvhalterna och att övergångarna är aktiva, gå över i ett friskt galoppjobb på volt där jag bara rider på framåt, gå ner i trav och jogga igenom skolorna och några sidvärts i en en låg form. Skrittpaus där jag tränar bakelsvädningar på en fyrkant. Gå över i trav och hitta till tävlingsform, rida öppnor och slutor som de ligger i Msv C:2, passage - mellantrav övergångar, tillbaka till galoppen där jag rider enkla byten tills jag är nöjd, avslutar med att jogga ner i trav och galopp innan jag skrittar tillbaka 30 minuter.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: