Mina tankar efter försäljningen

2015-05-25 @ 15:25:05 / Vardag
Intresset för Rb är stort, det gör mig både glad och lite ledsen. Ledsen över att kanske stå hästlös i sommar, något jag inte gjort på över 10 år!? Hur känns det ens att inte ha häst? Har ju alltid haft en eller flera hästar hemma i stallet och nu kanske jag kommer stå helt utan. Känns verkligen hur konstigt som helst och det är inget jag vill. 

Funderingarna går i huvudet om jag kanske ska börja leta efter en ny häst att ha hemma?
Men jag vet inte vad jag vill ha, i vilken prisklass eller om jag ska låna en häst. För oavsett om jag säljer Rb så kommer jag inte ha råd att köpa en häst i den utbildningsnivån jag vill ha. Ska man kolla på unghästar kanske? men hur vet man att dom har kapacitet för den nivån jag vill ligga på?
Åh det är så svårt det här, har ju inte varit ute i hästletardjungeln på flera år.
 
Samtidigt vet jag inte om jag vill ha någon mer häst, absolut kan jag tänka mig det nu mitt sista år i skolan men sen då? då vill jag kunna stå på egna fötter, flytta hemifrån, börja jobba och resa och det kanske jag inte kan med en häst. Så det smidigaste vore ju att få låna en häst, ett år eller lite mer och sen se vad jag gör när jag tagit studenten och fått fast jobb, kanske är det bättre att köpa en egen häst då?
 
 
Vad gör ens normala människor? alla ni som inte har häst?


Postat av: Anette

Utmärkt läge för en unghäst (dock inriden) eftersom en unghäst för det mesta stiger i värde så kan du ju sälja den ändå sen om du känner att du inte vill ha ngn häst om 1-2 år. Under den tiden hinner du märka hur utvecklingsbar den är för dig.

2015-05-25 @ 19:09:21 / http://dressyrteamet.se
Postat av: Julia-Saga

Du får inte kasta bort din talang! En unghäst skulle passa dig ypperligt tror jag ;)

2015-05-25 @ 19:39:14
Postat av: Ellen

Jag tror på att låna eller en unghäst. Just för att en unghäst förhoppningsvis stiger i värde och vi vet ju hur bra du lyckats med dina unghästar!

2015-05-25 @ 19:56:52 / http://ellenshorselife.blogg.se/
Postat av: Elsa

Lita på magkänslan. Du är så duktig så den kommer inte svika dig. Provrider du en unghäst o det känns himla bra KÖP! Hittar du en bra häst du kan låna och det känns himla bra LÅNA! Låt magkänslan styra dig. Känns det rätt är det rätt även om det blir jobbigt under vägen mot målet. Som alltid😉❤️

2015-05-25 @ 22:56:33
Postat av: Maja

Alltså haha, tell me about it. Vad vanliga människor gör alltså ;) Sålde hästarna för en månad sedan och att att gå från två hästar till noll och ingen medryttarhäst eller liknande är sååå konstigt. Som "tur" är så har jag haft massor i skolan nu i samband med studenten och precis fått jobb så har inte hunnit tänka så mycket på det :)

2015-05-26 @ 13:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: