Slutspurten

2015-05-21 @ 08:39:05 / Vardag
Godmorgon! Inte så långt kvar till sommarlov, försöker jag iallafall tänka nu när allt ska in och betygen ska sättas. Jag går ju ingen plugglinjen, har inte gjort en enda läxa på hela året, har haft nåt prov sådär bara inte behövt plugga men nu sätter verkligen lärarna allt samtidigt... 

Fredag: stort prov om alla dryckessorter, ska kunna allt från tillverkning till smaksättning av vin, sprit, öl, cider, läsk, kaffe, choklad och te.
Måndag: stort praktiskt prov i köket, ska visa alla mina kunskaper i matlagning som jag lärt mig under detta år(!!!)
Onsdag: ska en stor slutuppgift i specialidrott: ridning vara inlämnad om allt vi gjort i kursen.
Fredag: träningsprogram som vi jobbat med hela våren ska utvärderas och lämnas in - stort arbete. Samt så ska mitt företag i entreprenörskap vara klart för redovisning och inlämning, en uppgift vi jobbat med hela året i tvåan - enormt stort arbete
Fredagen efter det: slutuppsats i samhäll ska vars klar och inlämnad, sjukt stort arbete som avgör slutbetyget i samhäll.

Det där var nog alla mina ämnen i skolan haha! Och alla lägger verkligen allt samtidigt. Schysst...
När ska jag ha tid med det här då undrar man ju? Ja ni, bra fråga. Idag lär jag sitta hela kvällen efter jag ridit och råplugga, tänker ta allt i ordningen som den kommer där dryckesprovet och matlagningsprovet ändå är viktigast eftersom det är det jag ska jobba med i framtiden.
På fredag går jag i skolan 10-14, sen är jag kvar i skolan för att jobba i köket 14-22 innan jag får gå hem. Lördag dag hinner jag plugga sen jobbar jag på puben i baren 17-02. Och så på morgonen kl 8 kommer Jonna och Ulrica och hämtar mig så ska vi på tävling med Rb. Som tur är rider Jonna han både fredag och lördag när jag har så fullt upp, vi är ett bra team! 





Postat av: Robex Lundgren

fin bild

2015-05-21 @ 08:59:00 / http://ghgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: