Träning med Queen

2015-05-27 @ 19:03:47 / Film
Idag hade jag med mig mamma till stallet som fick följa med oss ut på träning, red på kandar idag och efter uppvärmningen tog vi oss igenom lite Msv B-rörelser som öppna på rakt spår ut i en diagonal sluta och galoppombyten. Bytena går bra från vänster till höger men är svårare från höger till vänster då hon är efter bak eller lägger av en bakutspark, idag hade jag med mig ett spö som jag lite lätt petade på baken i samband med bytet då bytte hon rätt men med ett litet skutt. Men vi är på gång! 
 
Mamma filmade oss en snutt där ni får se ett byte och två travökningar, ökningar är inget jag brukar träna på men nu vill jag förändra dom lite, vi gör ju 8a mässiga ökningar på tävlingar men varför nöja sig där?
Queen kan ju men jag tycker att hon är lite för snabb, hon kör på snabbast vinner och om vi ska avancera så måste ökningarna vara lite mer kontrollerade. Så idag jobbade jag med att få henne lite mer sansad och få en samlad ökning, så jag stegvis kan bygga på den och begära mer och lite mer snärtiga framben om ni förstår.
 


Postat av: Isa

Så fina!

2015-05-27 @ 20:04:54
Postat av: Anette/Dressyrteamet

vilken stor härlig utebana!

2015-05-27 @ 22:33:54 / http://dressyrteamet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: