Vilken dag!

2015-05-10 @ 13:11:30 / Queen P
Vill börja med att tacka Askersunds ridklubb för otroligt bra annordnade tävlingar, vilken succe det blev! Fin anläggning, trevliga och hjälpsamma funktionärer, bra utbud på cafeterian och otroligt god mat serverades, riktigt fina priser till alla placerade och en helt klart lyckad tävlingsdag!
 
Träffade många nya trevliga människor som man aldrig pratat med som kom fram och hälsade, berömde en och gratta för placeringarna. Det är alltid kul och uppskattas. Sen finns det ju dom som inte är lika trevliga, vi råkade faktiskt ut för samma sak som förra tävlingen, ett gäng som stod och snackade skit om mig och upptäcker att jag/min mamma går förbi och hör allting. Usch för sånt. Men såna människor är inte värda mer uppmärksamhet, för deras skitsnack säger mer om dom själva än det gör om mig. Det är komiskt att folk kan reta upp sig så och rent utav få utbrott för att jag rider dom klasser som jag vill, istället för att fokusera på det, omvandla den negativa energin till ren kämparglöd och ge allt istället. Nej det är bara patetiskt tycker jag! Tänk om alla människor var så på tävling då skulle ju ingen tillslut vilja tävla. Tacka vet jag trevliga medtävlande!
 
Hur som helst så tänkte jag berätta lite om gårdagens starter. Queen var riktigt riktigt laddad i båda starterna och det var svårt att få till det där mjuka, fina samspelet men jag gjorde så gott jag kan. På framridningen var hon fin och loss, jätte fin i galoppen och lite mer på i traven. 
 
LA:1: Fick en fin känsla genom hela starten av programmet, men hon var lite av och på svårt att hitta ett bra mellanläge där jag både hade henne framåt men samtidigt tillbaka. Det blev ett missförstånd i ena avbrottet från förvänd till trav, då vart det skritt och i kommande fattning så bockade hon, men det är inget som jag ser som något negativt att hon busar till det lite. Hon var glad och sprallig och det är bara att låta det rinna av sig. Överlag tyckte jag programmet var okej med plus för galoppen. 
Fick fina slutsiffror som ni kunde se och bra kritik, landade på 71% och vi gick ut först och höll första platsen genom alla starter!
 
LA:4: lärde mig programmet mellan mina klasser hehe, men när jag satt upp kände jag att det satt till 100% tur att jag har sån tävlingsvana nuförtiden. På framridningen var hon lika fin och laddad, hoppades på att hon skulle vara lite mer sansad men icke. Men det är bara kul och det gället att hålla tungan rätt i mun och rida igenom det. Gjorde många överstrykningar för att kolla så hon var medgörlig i sidorna och det tyckte jag absolut att hon var! Inne på banan sen så taggade hon till vid domaren, fick göra många voltet och övergångar mellan galopp, skritt, förvändgalopp för att få henne att lyssna på mig. Gjorde en fin inridining och början i trav kändes sådär toppen, fick en bra ingång i mellantraven och så efter mitten föll hon in i galopp, fan också! bara att bita ihop och ladda om till nästa. Skänkelvikningarna ligger lite dumt tycker jag och passar oss inte så hon ville gärna gå med baken före. Andra mellantraven satt! Sen flöt allt på hur bra som helst, vi gjorde den bästa galoppökningen nånsin och jag bara skrattade på ryggen. Jätte nöjd när jag hälsat, klappade om henne och skritta ur från banan. Så nöjd! 70% fick vi och vann den klassen också.
 
Så nu har jag fått ett kvitto på att vi faktiskt kan och det kändes bra att äntligen få den där 8an på sitsen. Jag har lite bättre självförtroende nu och jag känner mig mer självsäker inne på banan med Queen, och det var ju det som var hela poängen med den här dagen!
Är jätte tacksam för att jag får rida och träna denna fantastiska häst som Anna Ekman äger!♥
kommer mer bilder senare!
 


Postat av: Ellen

Man blir ju nästan illamående när man läser det där om skitsnacket, så löjligt verkligen! Ta inte åt dig utav det.

Ju roligare är ju att det faktiskt finns trevliga medtävlande och dessutom ditt resultat. Ni är verkligen jättefina ihop, ni är inte bara en häst och ryttare utan verkligen ett ekipage. Det känns som om det finns en skärskild connection mellan er även om jag bara sett er på film och bild :)

Stort grattis! :D

Svar: Ja jag blir väldigt ledsen över det iaf...
Tack va kul att höra, vad snäll du är!! kram
Evelinn Åkerman

2015-05-10 @ 13:26:09 / http://ellenshorselife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: