Vilken super träning!

2015-05-11 @ 17:27:17 / Film
Idag skulle vi egentligen åkt på programridning på Yxta med div 1 laget men det krocka för mamma som skulle skjutsa min bror på fotbollsmatch så vi fick tyvärr tacka nej men istället kunde våran tränare Anna komma ut hem till oss och ha träning. Verkligen supersmidigt och bra timing!
 
Idag red jag Queen för första gången på kandar. Så 30 minuter innan Anna skulle komma hoppa jag upp och skritta ut en sväng, sista kvarten börja jag skrittjobba henne för att sedan fortsätta i trav och galopp, låg och rund i lösgörande syfte. Lagom tills när Anna kom så kände vi oss rätt varma i kroppen och vi kunde sätta igång träningen men först stämde vi av med hur allt hade gått sen sist och vad vi har för planer, berättade att vi långsiktigt siktade mot Msv B och behövde lite hjälp med bytena.

Vi började med att kika på traven, fick träna på att jobba in hennes bakben och få dom lite snabbare. Sen gick vi över och kikade på skolorna inför lördag, dom satt riktigt bra, förut hade Queen en tendens att lägga sig i balanstrav men det fanns inget spår av något sånt idag utan dom flyter på riktigt bra det jag måste tänka på är att jag böjer henne mer i bålen så hon inte blir för rak. Sen tog vi lite galopp, på volt och rakt spår där jag fick tempoväxla och aktivera henne mer. Red förvänd på volt och sen gjorde några enkla byten som också var sådär helt perfekta, hon var väldigt fin och lyhörd. Sen testade vi i galopp att samla upp med tagen bakdel några steg som förberdelser inför piruetter, tyckte hon svara riktigt bra med tanke på att det var första gången som jag gjorde det med henne. Sen så kom vi till bytena, allt detta jobb innan var som förberdelser inför bytesträningen. Vi gjorde ett par åt varsitt håll, från vänster till höger funkade jätte bra på första försöket, ett rent byte på hjälpen. Från höger till vänster så hoppa hon jämnfota med bakbenen och de blev orena men vi ändrade lite och testade tills vi tillslut fick ett rent och då gav vi oss med det. Till sist så tränade vi lite på passagen med Anna som gick bakom och fick igång bakbenen lite sen fick jag lägga ner och jogga av då var hon jätte fin och rörlig, kände verkligen att hon travade obegränsat genom hela kroppen och hon kändes verkligen loss och fin!
 
Jag är så nöjd med dagens träning och med all bra hjälp vi fick.
Här är en film från dagens träning:
 
 


Postat av: Anette

superfina tillsammans, hoppas du får rida henne en lång period framåt, ni passar varandra.

2015-05-11 @ 20:18:39 / http://dressyrteamet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: